Zoe

如果上天待人一向公平
那就请做个公平的决定吧
二十年里
我从未让邪恶的灰尘沾染上我的灵魂
这所有的作为,难道还未超出道德的期望?
难道不比在道德约束内做得更出色?
那就请赐我一份礼物吧
失去的,残缺不全的,我不再讨要
痛过,也就留着疤痕继续活着
不再奢望,也不再迷恋
现在
就一个希望便可让我放下一切
一切应该发生的,不应该发生的
管它黑与白,美与恶
我只想要那个希望,带我离开
到一个让我平静,安心的地方
问我愿意拿什么来交换?
二十年不够
那就用我这一生,我的灵魂
我愿意做您永远的奴仆!…………………………………………………………………………………………………………………………NO.29
When, in disgrace with Fortune and men's eyes,
I all alone beweep my outcast state,
And trouble deaf heaven with my bootless cries,
And look upon myself and curse my fate,
Wishing me like to one more rich in hope,
Featured like him,like him with friends possessed,
Desiring this man's art,and that man's scope,
With what I most enjoy contented least;
Yet in these thoughts myself almost despising,
Haply I think on thee,and then my state,
Like to the lark at break of day arising
From sullen earth,sings hymns at heaven's gate;
For thy sweet love rememb'red such wealth brings,
That then I scorn to change my state with kings.

评论
© Zoe | Powered by LOFTER
上一篇 下一篇